2014. szeptember 21., vasárnap

Puncskrémes torta



Első bejegyzésemet ezzel a már megkezdett tortával kezdem. Szülinapi tortának készült, tök egyszerű alapanyagokból.

Tészta:
8 tojásos piskóta

Töltelék:
Puncs puding krémnek + rum



Kezdőknek:
 8 tojás
8 kanál liszt
8 kanál cukor
1 sütőpor

A tojások sárgáját a cukorral habosra keverem. A lisztet a sütőporral elkeverem. A tojások fehérjét kemény habbá felverem. A tojás + cukorba belekeverem a lisztes keveréket, majd a tojásfehérje habot apródonként.
A formát zsírozom és zsemlemorzsázom. (a morzsára figyelni kell: az agyonvitaminozott, magokkal kevert mittudoménmit tartalmazó morzsa nem jó, mert leég!) Bele a keverék, és sütöm.
Nekem villanysütőm van a régebbi, ez nem keveri a levegőt, na. 150 fok közepes magasság.
Tűzpróba! fontos.

Ha a széle már barnul (sötétedik), de a közepe még nyers, akkor tegyél rá egy A/4-s papírt és 10 perc alatt meg fog sülni.

Krém:

Ha a pudingot krémnek akarod megcsinálni kevesebb tej kell hozzá.
1 torta - 2 puding - 6 dl tej - 6 evőkanál cukor - 1 kockaráma

Díszítés:

Vanília krémmel bevontam. Aztán mivel éppen más nem volt otthon, megszórtam barna cukorral, meg színes torta darával és egy szelet csokit felvágtam és azzal körberaktam. Ennyi.

Ja, meg még egy plusz is volt rajta: az oldalát Nutellával kentem be. Tök finom ízt és kinézetet adott a tortának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése