2014. szeptember 21., vasárnap

Húsvéti előkészületek

Miután ilyen ügyes voltam és végeztem az ablakokkal, jöhetett a neheze. Vagyis a takarítás: pókhálóvadászat pók gyilkolászással, portörlés sok pici, apró nem tom mik díszek eltávolításával, majd visszahelyezésével, porszívózás - na az jó volt: mikor már majdnem végeztem kilyukadt a porzsák(szar minőség) és minden tiszta por lett- ééééééééés újból kezdhettem előröl az egészet.
Mikor ez megvolt elővettük a gyerekekkel a húsvéti dobozt - nálunk ilyen is van- és neki lehetett állni a húsvéti dekorálásnak. Mindenféle holmit rejt a dobozunk. Vannak húsvéti szalvéták, díszek, tojásfára való cuccok, sok nyúl, meg csirke, meg birka papírból, filcből és amiket a srácok csináltak az oviban. Mire ez mind kikerült a megfelelő helyre, már a fél nap eltelt, de legalább lefoglalták magukat.
Közben én neki álltam főzni, ami hamar ment. Sitty-sutty felpakol, bedob a sütőbe és már kész is van.
De a sütés az már nehezebb. Ünnepekkor mindig sokat, sokfélét sütök, mert ugye jönnek vendégek, azokat kínálni kell, meg mi is megyünk látogaótban, ugye bár nem üres kézzel, hanem süteménnyel - is, mert a párom meg viszi a saját borát, pálinkáját :)-.
Szóval neki is álltam sütkérezni. mivel a családom gyerek tagjai is imádnak sütni, ezért ők is szoktak segíteni.
Ami persze tök jó, meg minden, csak ha az ember sietne, akkor ....nos tudjátok.
Mindegy. először csináltunk egy sima almás lepény tésztát, amit megbolondítottam egy marék aszalt áfonyával (cukorral ledaráltam és szép szemcsés lett) amiből tésztát gyúrtunk és mindenféle húsvéti nyulat és tojást szaggattunk a srácokkal. Ja, szaggatunk. A kisebbik lelkesen dolgozott, meg díszített, a nagyobbik 10 perc után elvonult gépezni, mert nem maradhatott le a következő szintről. Szuper. Ennyit a közös sütésről.
Majd tészta dagasztás következett. Lassan bele jövök, mint kiskutya az ugatásba. Már évek óta csinálok fonott kalácsot és kakaós csigát húsvétra és egyre jobb lesz. A tényekhez hozzá tartozik, hogy én magamtól okosodom, mert engem senki sem tanított sütni, se főzni. Ez van. mindig azt mondták otthon, hogy nincs idő, vagy majd máskor, aztán szépen lassan férjhez mentem. Azóta egyedül okosítom magam :).
Délután 3 óra sütemény, kaja kész. Hú, még egy krémeset is kellett csinálnom, mert vasárnap vendégjárást vártam. Még egy óra.
A krémesekre nincs konkrét recept, valamilyen kevert tészta, valamilyen puding alapú krém, meg valami rá és kész is. mindig variálok. Ugyanis nem szeretem a konkrét dolgokat.
4 óra, ez is meg van. Jöhet a tojás főzés, tojás festés. Kb. 6 óra után végeztünk vele. Ebben már a srácaim is segítettek. Úszott a konyha a festékben. Csináltunk hagymaleveleset, meg festékeset.
Módszerek: zsírkrétával tök jól lehet rajzolni a tojásra, csak arra kell vigyázni, hogy ne legyen forró a tojás, mert akkor elfolyik a minta. Aztán csináltunk alkoholos filccel, ezt hideg tojásra kell, vagy kifújtra. Aztán csináltunk még méhviasszal mintázottat is. Nem ám írókával ahogy a nagy könyv írja, nem. Kell hozzá egy májkrémes doboz egy kis darab méhviasz, amit a gázon felmelegítünk. Persze alátétet kell alá tenni, mert megég. Aztán kell egy gombostű, amit beleszúrunk egy zsírkréta, vagy bármi más végébe és már lehet is írni.
Elvem: fő az egyszerűség. :)
És végül elkészültem.
7 órára rendbe is tettem a konyhát. Irány a lakás többi része. Mivel kisgyerekes családot vártunk másnapra újból fel kellett porszívóznom, nehogy valami apróság is maradjon a szőnyegen. Aki vidéken lakik az tudja. Akinek meg gyereke van , az meg még jobban.
Tehát porszívózás, szinkronban gyerek fürdetés és ágyazással egybekötött pörgés. Mintha legalább 5 dolgot csináltam volna egyszerre, de lehet, hogy hatot.
8 óra gyerekek ágyban.........lettek volna, mire a kitalálta, hogy ma még nem tornáztunk.....Hogy az a ...
Igen tornázzunk. Anya már alig áll a lábán. Nem baj. Hajrá 10 perc torna. Na erre is én faragtam rá, mert sikerült frankón meghúznom a lábam. Na szuper.
9 óra gyerekek végre ágyban. Na, akkor még össze kellett szednem a szana meg szét szórt játékaikat, meg a pohár hegyeket, amiket behordtak a konyhából.
10 óra már csak laposan bírtam pislogni, és végre én is nyugovóra térhettem.
10.30. a francba, a gyerekek még mindig mocorogtak. Mikor fog megjönni a nyúl????????????
11 óra valami idióta óbégat a ház előtt. Gondolom kocsmából megy haza felé. A kutyák is ugatnak. Na szuper. Ez a nyúl előbb alszik el, mit hogy tojást hozzon.
11.30. minden csendes. A gyerekek horkolnak és a nyúl végre teheti a dolgát. Igaz már kicsit koordinálatlan a mozgása. Ja és még rejtek helyeket is kell keresni. Az nem úgy van ám, hogy a nyúl egy helyre rakja a cuccot. Azt el kell potyogtatni.
12.00 álom, álom édes álom.
Másnap hajnalig, amikor a srácok ugrálnak az ágyon és újjjjonganak, hogy itt járt a nyuszi.
Jajj, de örülök! Csak rohadt fáradt vagyok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése